خدمات مهندسی عمران

ساخت و ساز در گذشته بدون نظارت مهندسان عمران انجام می گرفت. و به همین علت با گذشت زمان و بالا رفتن سن ساختمان، مشکلات بسیاری در استحکام بنا به وجود می آمد. اما امروزه حضور مهندس ساختمان اجباری بوده و به همین علت محاسبات بهسازی و تقویت آن با دقت بسیار بالایی انجام می گیرد. در نتیجه ساختمان های نوساز از استحکام و مقاومت بیشتری در برابر عوامل طبیعی برخوردار می باشند. همچنین با بررسی مهندسی شده در محاسبات ساختمان، هزینه ساخت بسیار کمتر از گذشته خواهد شد. زیرا تمامی تجهیزات و ابزار های لازم بررسی شده و سپس خریداری می شوند. در دنیای پیشرفته امروزی ساخت بنایی بدون حضور مهندس عمران امری محال می باشد.

برای دریافت مشاوره حرفه ای مهندسی عمران در جهت تقویت سازه های ساختمانی و محاسبات ساختمان، می توانید با ما در گروه ساختمانی سلیمانی در ارتباط بوده و از خدمات تیم ما در بهترین شکل ممکن بهره مند شوید.

مهندس عمران
خدمات مهندسی عمران

خدمات محاسبات ساخت و ساز

یکی از نقش های اصلی مهندس عمران انجام محاسبات دقیق در ساخت و ساز می باشد. و اگر یکی از این محاسبات اشتباه شود می تواند خسارت های جانی و مالی بسیاری را در پیش داشته باشد. این محاسبات توسط نرم افزاهایی همچون SAFE و Etabs انجام شده و دستی نمی باشند. و بسیار قبل تر از گود برداری و پی ریزی در پروژه استارت می خورند. ابعاد و اجزای سازه، هزینه های ساخت و منابع مورد نیاز همگی در این محاسبات بررسی می شوند.

طراحی فونداسیون، سقف و اسکلت ساختمان همگی بر عهده مهندس عمران ساختمان می باشد. این محاسبات شامل تحلیل بارگذاری، محاسبه مواد خام و نیروی کار، ابعاد دقیق و برنامه ریزی دقیق کار سازه، اطلاعات آرماتور و بتن یا فولاد و ملاحضات زیست محیطی و آمادگی برای زلزله می باشد. ما در گروه ساختمانی سلیمانی تمامی این محاسبات را به صورت دقیق طبق نظر شما و برآورد هزینه ها مطابق بودجه مورد نظر انجام داده و تمامی ریز نکات حائز اهمیت را در نظر خواهیم گرفت.

 

خدمات مهندسی عمران
محاسبات و بهسازی ساختمان

خدمات بهسازی و تقویت ساختمان

در بحث تقویت ساختمان بسیاری از افراد معتقدند فقط برای ساختمان های قدیمی و با طول عمر بالا نیاز به اجرا می باشد. اما در واقع مقاوم سازی برای تاسیساتی که هنوز به اتمام و مرحله اجرا نرسیده اند نیز ضروری می باشد.قبل از تصمیم گیری در مورد چگونگی و روش کار بهتر است شرایط خاص در هر پروژه و روش های گوناگون تقویت ساختمان به طور کامل بررسی شود. به طور مثال کشور ما بر روی گسل زلزله قرار دارد و به همین علت بررسی و افزایش مقاومت ساختمان نسبت به زلزله قبل از ساخت نیاز می باشد.

افزایش ظرفیت باربری و مقاوم سازی سازه ها دو بخش اصلی در بهسازی ساختمان می باشند. افزایش ظرفیت باربری برای سازه هایی انجام می گیرد که یا در طول زمان تغییر کاربری داده شده اند. و یا در اثر عواملی همچون آتش سوزی، زلزله، طوفان و یا سیل مورد آسیب جدی قرار گرفته اند. اثرات احتمالی نیروهایی که سازه را در آینده تهدید کرده و یا عوامل محیطی مهاجم در بخش مقاوم سازی سازه ها قرار می گیرد. در این بخش با استفاده از روش هایی میزان نیروی وارد بر سازه کاهش داده می شود.

تا عصر مدرن هیچ تمایزی بین مهندسی عمران و معماری نبود. و اکثریت کار های معماری را نیز مهندسان عمرانی انجام می دادند. اما امروزه علاوه بر نیاز اجباری به حضور مهندسان عمران در طول ساخت و ساز، حضور و امضای مهندسان معماری نیز الزامی می باشد. زیرا محاسبات ساخت و ساز و تقویت بنا بر اساس نقشه معماری شده و با مشورت او انجام می گیرد. بنابراین ما در کمپانی سلیمانی گرد هم آمده ایم تا بتوانیم خدمات مهندسی عمران را با کارشناسان و مهندسان عمران با تجربه در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم.